Dag 17 - De boot bijhouden - 72,8 km - Reisverslag uit Traismauer, Oostenrijk van remcofroon - WaarBenJij.nu Dag 17 - De boot bijhouden - 72,8 km - Reisverslag uit Traismauer, Oostenrijk van remcofroon - WaarBenJij.nu

Dag 17 - De boot bijhouden - 72,8 km

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2024 | Oostenrijk, Traismauer

Vannacht heb ik heerlijk geslapen. Het lijkt alsof mijn beslissing om tot Wenen te gaan een last van mijn schouders heeft weggehaald. Opgewekt nam ik mijn ontbijt, pakte de fiets in en hoopte dat het droog zal blijven. De weersvoorspelling van vandaag ziet er somber uit en heb me goed ingepakt. Bij het moment van vertrek was het slechts 4 tot 5 garden.

Al snel reed ik weer op een jaagpad langs de Donau. Het viel mij op dat er een boot met een lading bestelbusjes hetzelfde tempo had op de rivier als ik ernaast. Bij een bocht in de rivier kreeg ik voorsprong doordat ik de binnenbocht had, bij de volgende bocht had ik de buitenbocht en de boot voer weer naast me.

In Pöchlarn raakte ik de boot kwijt, omdat ik daar wat drinken ging kopen. Bij Melk zag ik hem weer voor de sluis liggen en ik ging lopend het dorpje bekijken waar een grote benedictijnse abdij stond. Daarna was er weer een lang jaagpad, die ik met wind mee snel heb afgelegd.

Af en toe kwam ik door een dorpje en door wat nieuw aangelegde wijnvelden. Ik vermoed dat onlangs door hoog water de velden vernietigd zijn, ook door het feit dat er in die kleine dorpjes allemaal gloednieuwe betonnen muurtjes zijn gemaakt waarop palen en dwarsbalken geplaatst kunnen worden.

Voorbij Krems an der Donau deed ik opnieuw een race met een boot, na 10 kilometer vond ik dat we elkaar prima konden volgen. Uiteindelijk dook ik 2 kilometer landinwaarts om een hotel te vinden. Gelukkig heeft het pas geregend na mijn aankomst. Daar heb ik een enorme grote kamer, waar ik eens niet uit eten ging. Ik kocht in de supermarkt om de hoek brood en kaas, daar had ik eens zin in.

Morgen maak ik de laatste etappe, ik weet nog niet voor welk groots Weens gebouw ik de finishlijn ga neerleggen.


  • 18 April 2024 - 17:29

    Dennis Froon:

    Fijn dat de swung er weer in zit! Morgen laatste stukkie! Top gedaan!


  • 18 April 2024 - 18:23

    Jan & Marty Froon :

    De bekende laatste loodjes.

    Geniet er nog maar van.

    Wenen lonkt.


  • 18 April 2024 - 22:42

    Lia De Bruijn:

    Morgen het laatste stukje remco dan zit het erop. Je heb het toch maar even gedaan . Wens je met sandra een fijn weekend en een veilige thuis komst [e-1f44d][e-1f44d]


  • 19 April 2024 - 07:27

    Sandra:

    Gisteren kwam ik er niet meer aan toe om te reageren, dus doe ik het nu maar.

    Hoop dat je vandaag weer een goede dag hebt. Nog een klein stukje en dan kunt je fiets aan de wilgen hangen.

    En ik zie je vanavond. As we speak zit ik in de ICE. Hij zit best vol! Stuk sneller dan de fiets ook.


  • 19 April 2024 - 08:24

    Jeroen:

    Knappe prestatie, zo in je eentje Remco. Ik wens jou en Sandra heel veel plezier de komende dagen in Wenen en zie je ongetwijfeld snel weer.


  • 19 April 2024 - 18:16

    Martin & Margot :

    Goed gedaan en nogmaals heel veel plezier jullie. [e-1f603][e-1f44b][e-1f44b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Jan. 2024
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 1687

Voorgaande reizen:

31 Maart 2024 - 31 Mei 2024

Wenen 2024

Landen bezocht: