Dag 16 - Een dag langs de Donau - 82,9 km - Reisverslag uit Ybbs an der Donau, Oostenrijk van remcofroon - WaarBenJij.nu Dag 16 - Een dag langs de Donau - 82,9 km - Reisverslag uit Ybbs an der Donau, Oostenrijk van remcofroon - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Een dag langs de Donau - 82,9 km

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg

17 April 2024 | Oostenrijk, Ybbs an der Donau

Vandaag was een etappe die enkel langs de Donau ging met aan weerszijden bomen of grasland op wat kleine bergen. Het was koud en heb een uurtje in de regen gereden. Een enkele keer reed ik door een vrijwel verlaten dorpje om uiteindelijk in Ybbs an der Donau te eindigen. Het was een dag waar niet veel gebeurde.

Ik heb deze dag gebruikt om na te denken of ik nog wel door wil gaan met fietsen. Voordat ik vertrok uit Nederland had ik er enorm zin in, naarmate de reis vorderde heb ik mijn twijfels. Heb ik andere verwachtingen? Dat vind ik lastig te beantwoorden. Op een of andere manier biedt deze tocht tot nu toe niet het plezier die er bij hoort. Het is zeker geen teleurstelling, maar het geeft me ook geen enthousiasme.

De route die is uitgestippeld, gaat veelal door saaie gebieden heen. Het weer doet niet mee met voornamelijk kou en regen, misschien heb ik het verkeerde seizoen uitgekozen. Met name het alleen reizen bevalt me niet zo goed, zowel op de fiets als daarnaast. Kortom: Het is allemaal voor mij een beetje "Mwoah!", niet goed, niet slecht. Een ander woord om te samenvatten hoe ik er tegen aankijk, kan ik niet bedenken.

Daarom heb ik besloten om niet verder te gaan dan Wenen. Ik heb zojuist voor mij, Sandra en de fiets treinkaarten gekocht om op maandag weer terug te reizen naar huis. Waar ik wel enorme zin in heb, is met Sandra Wenen te gaan ontdekken. Dit is het reisenthousiasme die ik in mijzelf zoek en ik ga daar goed van genieten!


  • 17 April 2024 - 16:59

    Dennis Froon:

    Weloverwogen!


  • 17 April 2024 - 17:22

    Jan & Marty Froon :

    Jammer, maar een verstandig besluit.


  • 17 April 2024 - 17:46

    Sandra:

    We hebben er net al aan de telefoon over gehad.

    Erg jammer, want je keek er zo naar uit.

    Maar eerlijk is eerlijk.....ik zag het al aankomen en het is dus eigenlijk geen verrassing meer.

    Doe de komende dagen even rustig aan, dan kunnen we zaterdag en zondag Wenen in.


  • 17 April 2024 - 17:47

    Corine:

    Ja, ik begrijp dat wel, maar desondanks knap dat je naar Wenen bent gefietst[e-1f4aa][e-1f4aa][e-1f4aa]


  • 17 April 2024 - 18:54

    Ferry:

    Je hebt gelijk, als de wil er niet meer is, kan je het beste stoppen, fietsen zonder motivatie gaat niet. Denk dat het alleen zijn het zwaarste is geweest, met zijn tweeën fietsen, 's avonds je praatje en gezellig een borrel, dat doe je alleen niet. Geniet er nog van, en Wenen is toch een mooie bestemming om af te sluiten.


  • 17 April 2024 - 19:00

    Lia De Bruijn :

    Dat is jammer maar ik vind het toch knap dat je zover bent gekomen. Hoop dat je er geen spijt van krijg. Maar wenen is een mooie plek om af te sluiten. Nog veel plezier met sandra in wenen


  • 17 April 2024 - 19:05

    Lucien Geutjes:

    Heel jammer Remco maar alleen is pittig kom je je zelf tegen , geen overleg geen grap geen grol niet lekker ff naborrelen , als dan weer niet meezit wordt het zwaar, edoch het blijft mooi herinnering en ervaring die pikken ze je niet meer af , geniet van de stad en straks samen zijn wel done


  • 17 April 2024 - 21:50

    Martin & Margot :

    Jammer maar zo gaat de lol er inderdaad af. Kou en regen en niemand om mee op te rijden.

    heel veel plezier in Wenen. Er is heel veel te zien. Veel plezier met Sandra.


  • 17 April 2024 - 21:58

    Ria Weterman :

    Goede beslissing geniet van Wenen ook dat was een eind fietsen in je eentje ik blijf trots op mijn grote neef[e-1f48b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Jan. 2024
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 1684

Voorgaande reizen:

31 Maart 2024 - 31 Mei 2024

Wenen 2024

Landen bezocht: