Dag 14 - Eén grote omleiding - 96,7 km - Reisverslag uit Passau, Duitsland van remcofroon - WaarBenJij.nu Dag 14 - Eén grote omleiding - 96,7 km - Reisverslag uit Passau, Duitsland van remcofroon - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Eén grote omleiding - 96,7 km

Door: Remco Froon

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2024 | Duitsland, Passau

Toen de wekker ging, keek ik als eerste op de buienradar. De voorspellingen waren ongewijzigd: in de ochtend even een goede bui, in de middag héél veel regen. Windkracht 3 tot 4 uit het westen zal voor de etappe van vandaag mij flink gaan helpen, want die heb ik in de rug. Met deze gemixte (positief/negatief) weerbericht nam ik mijn ontbijt, pakte mijn spullen en ging naar de plek waar ik gisteren gestopt heb met het meten van de afstand.

Ik heb op dat moment werkelijk geen idee hoe ver ik zou komen. Een deel van het thuisfront roept Passau, daar heb ik geen vertrouwen in. Zeker nadat er na zo'n 15 kilometer rijden een omleiding werd aangekondigd. Op zich is dat niet zo erg, echter bleek dit een hele lange te zijn waarbij ik af en toe een bord mis en verkeerd reed.

Deggendorf bleef mijn doel en uiteindelijk reed ik het plaatsje binnen. Er volgde meteen een tweede kleinere omleiding, waardoor ik niet langs de Donau kan fietsen. Het werd mij nu duidelijk waarom: men is bezig met dijkverzwaring en andere maatregelen tegen hoog water. In de buurt van Altenufer zag ik een soort truckerseetgelegenheid, waar ik snel een kipburger heb verorberd. Ik heb namelijk geen idee of en door welk dorp ik kom dus zodra er gegeten kan worden, pak ik die optie.

In de middag werden inderdaad de hemelsluizen volledig opengezet. Het regende en regende... Stoppen had geen zin, want dan kreeg ik het snel koud. Op een kerkklok in een verlaten dorp stond 1 uur en ik zag het eerste fietsbord dat ik nog slechts 30 kilometer te gaan had naar Passau. De omleiding was voorbij, ik ben toch al zeiknat, dan maar gas er op.

Rond 3 uur kwam ik aan bij een hotel in Passau en het stopte met regenen. Na een warme douche heb ik in het oude stadsdeel rondgelopen, waar Dennis mij belde. Volgens hem gaf de buienradar tijdens mijn fietsmiddag alleen donkerblauw en rood aan. Gelukkig was er geen onweer waargenomen, wat mijn grootste zorg was.


  • 15 April 2024 - 18:30

    Dennis Froon:

    Ondanks zeikregen toch mooi Passau bereikt. Fijn dat de wind [e-1f4a8] [e-1f4a8] [e-1f4a8] kracht 3-4 in de rug mee hielp. Regen van achter is ook vervelend maar beter dat dan regen op je bakkes van voren.

    Morgen Oostenrijk in, langzaam richting het volgende doel Linz, leuk stadje om even rond te snuffelen hopelijk.


  • 15 April 2024 - 18:40

    Lia De Bruijn:

    Wat een pech al die regen maar je heb het gehaald nu goed uitrusten voor de trip van morgen. Hoop morgen op beter weer en veel succes


  • 15 April 2024 - 19:12

    Jan & Marty Froon :

    Weer ondanks ( of dankzij ) de omleidingen een mooie afstand. Het weer is en blijft onvoorspelbaar.

    Oostenrijk komt in zicht.

    Een fijn vooruitzicht.


  • 15 April 2024 - 19:59

    Martin & Margot :

    Weer een mooie afstand achter de kiezen. Wat een pech met die regen. Het is hier niet anders vandaag maar wij zitten niet op de fiets. Succes morgen richting Oostenrijk.


  • 15 April 2024 - 21:07

    Sandra :

    Vandaag zag ik je vliegensvlug vooruit gaan. Er kwam een moment dat ik zelfs ging denken dat je Passau ging halen, en warempel, dat lukte nog ook.

    Met die regen denk ik dat het lastig is om te genieten van de omgeving, die hopelijk mooi is, maar ik hoop dat je toch nog wat panoramische fotoboekje hebt kunnen spotten.

    Nog even en je bent eerder in Wenen dan ik....


  • 15 April 2024 - 22:20

    Sandra:

    Moest zijn panoramische fotoplekjes.

    Stomme autocorrectie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Jan. 2024
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 1683

Voorgaande reizen:

31 Maart 2024 - 31 Mei 2024

Wenen 2024

Landen bezocht: